THE HUMAN BEINZ
Garage-Psych Legends
To χιτ-single "Nobody But Me" (σε γραφή των The Isley Brothers το 1962) έπιασε το νο8 τον Ιανουάριο του 1968. Οι επαναλήψεις της λεξούλας ΄no΄ έσπασαν το ρεκόρ των επαναλαμβανόμενων λέξεων στο βιβλίο των ρεκόρ του Casey Kasem ή φράσης σε top10 χιτ, ξεπερνώντας τον αριθμό των επαναλήψεων της λέξης "I know" στο "Ain't No Sunshine" του Bill Withers. Ήταν 1968 και έπαιζαν οι The Human Beinz.
Εδώ πρέπει να πω ότι αυτό ΔΕΝ είναι το καλύτερο τραγούδι τους, αλλά είναι το πιο γνωστό.
Nobody But Me (1968)
THE HUMAN BEINZ & THE MAMMALS
Όταν το "Nobody But Me" έπιασε το νο8 τον Ιανουάριο του 1968, η μικρή δισκογραφική Gateway, στην οποία οι Human Beinz είχαν βγάλει δύο 45άρια το 1966-67, δεν άργησε να το κεφαλαιοποιήσει. Αυτό το άλμπουμ παρουσιάζει μόνο πέντε κομμάτια τους (τα 45άρια "The Times They Are A-Changin'" / "Gloria" και "Pied Piper" / "My Generation") και το "Nobody But Me" επίσης, που όλα τους δείχνουν ως μία πάνω από το μέσο όρο garage μπάντα που κάνει pop διασκευές. Δυστυχώς, το LP δεν προσθέτει τα δύο 45άρια που έκαναν στην Elysian. Αντί γι αυτό υπάρχει μία παρόμοια σε ήχο βερσιόν του "Nobody But Me" από μία εντελώς άγνωστη μπάντα τους The Mammals, των οποίων η έτσι κι έτσι horn-pop γεμίζει την Β'πλευρά. Η Gateway επισήμανε το δίσκο ως περιορισμένης έκδοσης, αλλά δεν είναι και τόσο δύσκολο να τον αποκτήσει κανείς. Ο κιθαρίστας των Beinz, Ting Markulin σχολίασε: "Τι κοροϊδία ήταν αυτή από την Gateway!! Ποτέ δεν είχαμε συμβόλαιο μαζί τους. Νοικιάσαμε ένα στούντιο για να ηχογραφήσουμε εκείνα τα τραγούδια και τα πουλήσαμε μόνοι μας, πληρώσαμε την Gateway για να τα τυπώσει και αυτό ήταν ό,τι έκανε η εταιρεία. Εξαπατηθήκαμε από την Gateway και ποτέ δεν πήραμε χρήματα από αυτούς. Η Elysian ήταν η δική μας εταιρεία την οποία χρησιμοποιήσαμε για τον ίδιο σκοπό, να πουλήσουμε και να διαφημιστούμε τοπικά. Ποτέ δεν σκοπεύαμε καμία από εκείνες τις αρχικές ηχογραφήσεις να αποκτήσει εθνική εμβέλεια. Στην πραγματικότητα ευχόμαστε κανείς να μην είχε ακούσει εκείνες τις ηχογραφήσεις, επειδή ήταν οι πρώτες δουλειές μας και δεν ξέραμε τι κάναμε".
Nobody But Me (Capitol ST 2906) 2/68
Με το top10 χιτ τους να ηγείται στο άλμπουμ, οι The Human Beinz είχαν ένα ντεμπούτο άλμπουμ με πολύ καλές προδιαγραφές. Και περνάμε στα καλύτερα τραγούδια τους αμέσως:
Flower Grave (1968)
Dance on Through (1968)
Turn on Your Love Light (1968)
This Lonely Town (1968)
Serenade to Sarah (1968)
Evolutions (Capitol ST 2926) 8/68
Με τον εύστοχο τίτλο Evolutions, οι The Human Beinz επεκτείνονται σε ήχους και θέματα. Αυτό το LP είναι must για τους φαν ψυχεδέλειας και progressive rock. Το "April 15th" είναι μία ψυχεδελική υπερδύναμη. Ενδιαφέρον θέμα είναι και το "Every Time Woman". Αγαπημένο μου όμως είναι το απίστευτο "The Face".
The Face (1968)
Close Your Eyes (1968)
Every Time Woman (1968)
April 15th (1968)
Two of a Kind (1968)
Στις αρχές του 1969 οι Beinz είχαν ξεθωριάσει εμπορικά στην Αμερική, αλλά έκαναν αληθινή αίσθηση στην Ανατολή. Ήταν στο χείλος της διάλυσης, αλλά τους δέσμευε το συμβόλαιο τους να κάνουν μία επίσκεψη στην Ιαπωνία, την οποία έκαναν σφίγγοντας τα δόντια. Αυτό το live άλμπουμ ηχογραφήθηκε εκεί εν αγνοία τους (έπαιζαν με ανεπαρκή δανεικό εξοπλισμό) και κυκλοφόρησε-πάλι εν αγνοία τους-όταν ξεκαθαρίστηκε ότι δεν πρόκειται να γίνουν άλλες ηχογραφήσεις στο στούντιο. Μετά το Evolutions, θα ήμασταν δικαιολογημένοι να ελπίζαμε ότι θα ήταν πιο heavy και πιο πειραματικοί. Στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα τυπικό ήρεμο Γιαπωνέζικο κονσέρτο, που παρουσιάζει μία επιλογή τραγουδιών και από τα δύο άλμπουμ, ένα single που δεν είχε μπει σε LP και λίγα επουσιώδη νέα κομμάτια. Υπάρχει μέσα διάσπαρτη δυνατή κιθάρα (δυο φορές ακούγεται το κοινό να επευφημεί κατά την διάρκεια των σόλο), αλλά το μόνο νέο κιθαριστικό μέρος είναι στο "Boogie", το οποίο είναι στάνταρ, χωρίς φαντασία blues-rock. Το καλύτερο τρακ είναι το "I've Got to Keep on Pushin'" από το Evolutions, που ανεβάζει την ένταση λίγο.
I've Got to Keep on Pushin' (1969)
ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου