DAVID ALLAN COE
Country Rock Rebel Singing Blues
Κάποιες ιστορίες που λέγονται γι'αυτόν είναι δύσκολο να τις πιστέψει κανείς. Άλλες είναι πιο δύσκολο να επιβεβαιωθούν. Και άλλες είναι δύσκολο ακόμα και να τις αναφέρεις εξαιτίας της μοχθηρής φύσης των περιστατικών που σχετίζονται. Ο David Allan Coe είναι μία ζωντανή διχοτόμηση. Είναι τρομακτικός, παράξενος, ένας από εκείνους τους τύπους που όλοι γνωρίζουμε από την γειτονιά, το σχολείο, τη ζωή. Στον ίδιο χρόνο, είναι και θησαυρός για την Αμερικανική κληρονομιά, ως ένας θρύλος της country. Επειδή ανεξάρτητα αν κάποιοι τον σέβονται, τον λατρεύουν ή τον μισούν, ποτέ δεν πρόκειται να υπάρξει άλλος τέτοιος καλλιτέχνης της country σαν τον David Allan Coe. O David, όπως πολλοί πριν από αυτόν, έχει γράψει και τραγουδάει τραγούδια σχετικά με την φυλακή. Τραγούδια δύσκολα, για την απελπισία, την βρωμιά και την οδύνη πίσω από τόνους ατσάλινες μπάρες και τσιμεντένιους τοίχους. Μόνο ο David γνωρίζει από πρώτο χέρι τους στίχους που τραγουδάει. Είκοσι από τα είκοσι-εννέα χρόνια του (όταν έκανε το ντεμπούτο του), τα πέρασε πίσω από αυτές τις μπάρες. Και έτσι ξέρει τι στο διάολο τραγουδάει. Θα ακούσουμε κάποιες επιλογές μόνο από τα δύο πρώτα άλμπουμ, δηλαδή αυτών με την blues προσέγγιση, μίας πλούσιας δισκογραφικής καριέρας, που εκτείνεται σχεδόν ως τις μέρες μας.
Funeral Parlor Blues (1970)
Για όσους δεν γνωρίζουν τον David Allan Coe, η φωτογραφία στο οπισθόφυλλο του δίσκου, που τον απεικονίζει στο όχημα που χρησιμοποιούσε για τις περιοδείες του-μία διασκευασμένη νεκροφόρα καλυμμένη με κακόγουστες επιγραφές και φωτογραφίες-δημιουργεί εικόνες μίας μικρής μπάντας που κάνει παραστάσεις της μίας βραδιάς στην ύπαιθρο του Αμερικανικού Νότου.
Little David (1970)
Age 21 (1970)
Ο Coe έχει μία δεμένη ομάδα πίσω του αποτελούμενη από φυσαρμόνικα, ντραμς και μπάσο και προσφέρει μία μεγάλη ποικιλία στα-στην φυλακή βασισμένα-blues του. Χωρίς να υπάρχει κάποια φανερή (ή κρυφή) σύνδεση, ο Coe είναι συνομήλικος με τον δικό μας Γιώργο Μάμμο, τον συνθέτη του σε όλους γνωστού τραγουδιού "κελί 33". Σίγουρα πάντως ο Γιώργος Μαργαρίτης δεν ήταν ο πρώτος που τραγούδησε τραγούδι με αυτό τον τίτλο:
Cell #33 (1970)
Ένα πράγμα που κερδίζει ο David Allan Coe είναι το να πείθει. Μοιάζει σαν καταζητούμενος και ακούγεται σαν να έχει περάσει όσα τραγουδάει. Το "Funeral Parlor Blues" είναι ένα καλό δείγμα της δουλειάς του. Ένα τραγούδι για έναν χρήστη ναρκωτικών, που πάει να δει το κορίτσι του για τελευταία φορά μέσα στο φέρετρο της, δείχνει την δυναμική φωνή του Coe, το ταλέντο του στην μίμηση της φρίκης και την ικανότητα του να ΄στύβει΄ τους στίχους με έναν αέρα απόγνωσης που έχει βιώσει. Με ένα νοσηρό τρόπο, το "Death Row" είναι ένα αστείο τραγούδι για ένα καταδικασμένο άνδρα και την σουρεαλιστική του επιθυμία για το τελευταίο του γεύμα. Το τραγούδι είναι αρκετά αστείο όπως έχει γραφτεί, αλλά ο Coe είναι ικανός να υπαινίσσεται κάτω από τον πανικό ενός κατεστραμένου ανθρώπου που θα προσπαθήσει οτιδήποτε για να καθυστερήσει το αναπόφευκτο.
Death Row (1970)
Oh, Warden (1970)
O Coe είναι πιο γνωστός για το background του (ένας πρώην κατάδικος, αν και οι ισχυρισμοί του ότι ήταν θανατοποινίτης για τον φόνο ενός συγκρατούμενου δεν αποδεικνύονται) ή για τα αμφιλεγόμενα κωμικά άλμπουμ του (δύο στα τέλη της δεκαετίας του '70 / αρχές '80ς με αισχρούς ρατσιστικούς στίχους) παρά για την μουσική του, αν και ο κόσμος γνωρίζει τα τραγούδια του περισσότερο ως διασκευές, τραγουδισμένα από πιο γνωστούς καλλιτέχνες της country. Η ηχογραφική του καριέρα ξεκίνησε εδώ, όχι με μουσική country, αλλά με καθαρά blues. Μουσικά, ο δίσκος είναι ενεργητικός, αν και κάπως στάνταρντ, αλλά λυρικά είναι ακατέργαστος και υπάρχει μία στρεβλωμένη αναγκαιότητα που τον κάνει να ακούγεται πολύ πιο ενδιαφέρων από τους περισσότερους blues-rock δίσκους της περιόδου. Είναι πιο συναρπαστικός από σχεδόν όλα τα heavy blues άλμπουμ των εφήβων hard rockers της περιόδου. Συστήνεται ανεπιφύλακτα και όχι μόνο στους φαν των blues.
Penitentiary Blues (1970)
Requiem For a Harlequin (SSS International 31) 1970
Tο δεύτερο άλμπουμ του Coe είναι πολύ πιο παράξενο, πολύ πιο σπάνιο και ακόμα πιο πολύτιμο από το πρώτο. Τα "μιλητά" τραγούδια δεν έχουν τίτλο (η πρώτη πλευρά λέγεται "The Beginning" και η δεύτερη "The End") και στην πραγματικότητα δεν χωρίζονται, με την έννοια ότι λένε μία μακριά ιστορία. Ο Coe ισχυρίζεται ότι αυτό ήταν το πρώτο άλμπουμ της ραπ, που δεν είναι απολύτως ακριβές, αν και μιλάει με ένα ρυθμό, σουλατσάροντας στους δρόμους, από τον καιρό του στην φυλακή και από την "ασφάλτινη ζούγκλα" της ζωής του, κάτω από ακουστικές κιθάρες σε μερικά τραγούδια, soulful blues-rock (περιστασιακά με fuzz κιθάρα) σε άλλα και τυχαίους ήχους σε άλλα.
The Beginning (1970)
ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου