SCREAMING GYPSY BANDITS
Hidden Gems
Η μπάντα μας που ανέμιξε την jazz, την ψυχεδέλεια και την rock, δεν είχε ισοδύναμο σχήμα στην Ιντιάνα. Το πέρασμά τους ήταν λαμπρό, αλλά σύντομο, αφήνοντας μόνο ένα δίσκο το υπέροχο In the Eye. Αλλά το αποτέλεσμα ως σύνολο αυτού του δίσκου έχει μία τεράστια και ανυπολόγιστη επιρροή. Η διάλυση των Screaming Gypsy Bandits πυροδότησε την καριέρα της Caroline Peyton (τραγούδι). Ακολουθεί συνέντευξη του Mark Bingham, που έγινε την 5 Μαίου 1996, από τις εσωτερικές σημειώσεις του υπέροχου αυτού άλμπουμ.
Path of Light (1973)
Σήμερα είναι η τελευταία ημέρα του Jazz and Heritage Festival της Νέας Ορλεάνης. Ένα γεγονός που με έχει τρομοκρατήσει. Κάποτε το ανώτερο όλων των μουσικών φεστιβάλ, έχει γίνει τώρα θύμα από τις εταιρείες σπόνσορες, την λαιμαργία, τους εγχώριους πολιτικούς, τους μεγαλοπαραγωγούς και τις ομογενοποιημένες mainstream απαιτήσεις. Είναι μία γιγάντια μεταπολεμική κρίση ταυτότητας. Όπως πάει και το τραγούδι: money money money money money money. Έτσι, ενώ μοντέρνες "γάτες" και "γατάκια" από όλη την υφήλιο ενσωματώνονται στην αποδοχή (90.000 προσέλευση χθες σε ένα χώρο που χωράει για να είναι άνετα μόλις 25.000), εγώ κάθομαι στο στούντιο μου, ταυτοχρόνως γράφοντας μουσική και κάνοντας μίξη σε ένα funk Ιαπωνικό δίσκο του θαυμαστού συνθέτη και keyboard player Chizuko Hirohishi και γράφω αυτές τις σημειώσεις για ένα πρότζεκτ από μία εποχή που μοιάζει να είναι από άλλη ζωή, πηγαίνοντας από την μία δραστηριότητα στην άλλη τυχαία. Αυτό κάνω τις τελευταίες ημέρες.
Junior (1973)
Foggy Windows (1973)
To In the Eye ήταν τραγούδια βαλμένα μαζί από τυχαίες πρόβες και παραστάσεις που έγιναν μέσα σε μερικούς μήνες,καταλήγοντας σε μία μικρή θητεία στο στούντιο. Ήμασταν αρκετά τυχεροί να έχουμε τον Mark Hood να μας ηχογραφεί. Η Caroline Peyton ήταν και ακόμα είναι μία τρομερή τραγουδίστρια. Έκανε πολύ από το lead singing, παλεύοντας μέσα από τις λέξεις που ανοιχτά ανακοίνωσα ότι ήταν "για το τίποτα". Ο άντρας της Brendan Harkin έπαιξε κιθάρα στο "In the Eye", βοήθησε στην σύνθεση, έκανε background φωνητικά και έδωσε στο πρότζεκτ τα επαγγελματικά του χαρακτηριστικά, παρά τον ολοφάνερο ερασιτεχνισμό μου.
All This Waiting (1973)
O πυρήνας του γκρουπ συμπληρωνόταν από τον Rick Lazar, τότε μαθητή σε μουσικό σχολείο, που ζούσε και έπαιζε στο Τορόντο. Το background funk και με ρυθμούς μέσης Ανατολής ντράμινγκ του Rick δεν ήταν ακριβώς από εκεί που οι περισσότεροι ντράμερς του 1973 είχαν έρθει.
Είχαμε ένα τμήμα έγχορδων σε μερικά τραγούδια, αλλά δεν μπορώ να θυμηθώ ποιοί ήταν εκεί. Θυμάμαι ότι η παίκτρια της βιόλα αργότερα έγινε πόρνη. Ή ήταν του τσέλο; Τα ορίτζιναλ κρέντιτς ήταν σε ένα κομμάτι χαρτί μέσα στο δίσκο και απέξω έγραφε "Written and Produced by Mark Bingham". Κρέντιτ συν-παραγωγής θα πρέπει να δοθεί στον Mark Hood και ένα κρέντιτ μαστοριάς στον Glenn Meadows.
Δεν θυμάμαι ποιός έπαιξε άρπα ή μαντολίνο στο "Foggy Windows". Το τρομερό σαξόφωνο είναι από τον Terry Cook, που ακόμα παίζει καταπληκτικά στην Ινδιανάπολη. Η τρομπέτα από τον Ken Sloane, του οποίου τα ίχνη έχουν χαθεί. Ο Dale Sophiea ορίτζιναλ μέλος του γκρουπ , αργότερα μπασίστας στους MX-80, συνεισφέρει στα background φωνητικά και στις συνθέσεις καθόλη την διάρκεια του δίσκου. Ο παρτενέρ του στους MX-80, Bruce Anderson, παίζει slide στο "In the Eye".
In the Eye (1973)
H όλη σκηνή του Bloomington ήταν τόσο μυωπική και αρτιστικά κατεστραμένη για να ενδιαφερθεί αν το Rolling Stone γνώριζε ποτέ ότι υπήρχαμε.
Ενώ οι αρχικές ενσαρκώσεις των Screaming Gypsy Bandits ήταν δημοφιλείς, η μπάντα δεν διατήρησε την δημοφιλία της. Καθώς προχωρούσαμε χάσαμε την βάση μας. Ενώ η μουσική του In the Eye εμφανίστηκε πολύ όμορφα στο δίσκο, πολύ ελάχιστοι ακροατές την άκουσαν live. Η μουσική δεν ταίριαξε στον χρόνο. Έκανε νευρικό το κοινό. Δεν ήταν cool. Δεν ήταν αρκετά rock. Περιέπαιζε το προσωπικό εξομολογητικό στυλ εκείνης της εποχής, ενώ φαινόταν οδυνηρά και αμήχανα αποκαλυπτική. Ήταν πρωτόγονη και πολύ λαμπερή στον ίδιο χρόνο. Δεν ήταν ένα στυλ που να ανήκει σε κάποιο κίνημα ή σε κάποιο σχολείο της rock που να μπορεί να κατηγοριοποιηθεί από τους κριτικούς του Λονδίνου ή της Νέας Υόρκης.
White Teeth (1973)
Γεννήθηκα στο Bloomington. Ξεκίνησα το κολλέγιο το 1967. Το 1969, επέστρεψα, κουρασμένος από το LA, απογοητευμένος μετά από 2 χρόνια ως τραγουδοποιός στην Elektra. Στο LA ανακάλυψα ότι οι άνθρωποι της σόουμπιζ, ειδικά οι rock stars δεν ήταν πάντα το πιό συμπονετικό ή ηθικό κομμάτι της ανθρωπότητας, άσχετα αν ισχυρίζονταν κάτι τέτοιο στα τραγούδια τους ή στις συνεντεύξεις. Το έμαθα από την αρχή με τον δύσκολο τρόπο 20 χρόνια αργότερα δουλεύοντας με τους REM, αλλά αυτό είναι μία άλλη ιστορία. Η σύντομη θητεία μου στο LA κατέληξε στο να χάσω την μύτη μου σε ένα φρικτό τροχαίο ατύχημα (έβαλα άλλη!), να ξυλοκοπηθώ από την αστυνομία του Λος Άντζελες και να φύγω από την Καλιφόρνια πολύ περισσότερο μπερδεμένος από ότι όταν πήγα εκεί. Που αλλού να πήγαινα εκτός του "Wombington" (παράφραση του Bloomington), τον παράδεισο των χίπυς; Το λέγαμε εκκολαπτήριο.
Mules (1973)
Έτσι το χίπικο στυλ των Screaming Gypsy Bandits υπέκυψε στην αλλαγή των καιρών, μία διεστραμμένη αίσθηση ανάγκης και μία γερή δόση πρέζας από κάποιον νέο στην μπάντα (όχι σε αυτόν τον δίσκο)...Αλλά όταν ήταν ολόκληρη κοινότητα σε κάθε παράσταση και το να παίζουμε φτιαγμένοι έγινε συνηθισμένη κατάσταση και επίμονη ώστε να αδυνατούμε να κουρδίσουμε μία κιθάρα μπροστά σε ένα πλήθος από πλάσματα που στην αρχή ήταν άνθρωποι αλλά αργότερα είχαν γίνει σαν ζώα και μυθολογικά πλάσματα...αυτό μπορεί να γίνει βαρετό σύντομα. Και όντως έγινε.
Toν καιρό που το In the Eye εμφανίστηκε, οι μέρες που οι Bandits ήταν μία ζωντανή μπάντα σε κίνηση και όλα αυτά είχαν παρέλθει. Η μπάντα ανασχηματίστηκε, εκτός του Schwarz, Harkin και Clayton, παίζοντας ότι αποκαλούσαμε τότε Future Funk. Ανοίξαμε για φημισμένα σχήματα, τα οποία κυριολεκτικά εκτοπίσαμε (εκτός από τους Mahavishnu-τι μπάντα!!!).
Prematurely (Fly Me Away) (1973)
Η πραγματικότητα είναι η εξής: κανείς δεν προσέχει και κανείς δεν ενδιαφέρεται. Όπως ο Robert Johnson στα 20'ς περπατούσε στους δρόμους μίας μικρής πόλης του Μισσισσιππή αθέατος από τον λευκό πληθυσμό, εμείς οι μη κατηγοριοποιημένοι καλλιτέχνες του σήμερα δεν είμαστε παρά αθέατοι από τον κόσμο που περπατάει στα εμπορικά κέντρα, από αυτούς που παρακολουθούν MTV, από την νεολαία που πάντα είναι on-line.
Pedigree (1973)
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Κι αν όλο αυτό σας φάνηκε πολύ psych-folk-rock και αναρωτιέστε που είναι η ανάμιξη της ψυχεδέλειας και της jazz rock, ακούστε το παρακάτω κομμάτι. Είναι από το δίσκο τους Back to Doghead που κυκλοφόρησε πολύ-πολύ αργότερα αποτελούμενο από ακυκλοφόρητο υλικό, όμως περιέχει κομμάτια που ηχογραφήθηκαν αρκετά πριν τον επίσημο δίσκο τους.
Medicine
ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου