JIM PEPPER
Native American Music - Jazz-Rock Fusion
Witchitai-To (1971)
Pepper's Pow-Wow (Embryo SD 731) 6/71
Τα κομμάτια στο άλμπουμ μπορούν να χωριστούν σε τρία διακριτά γκρουπ:
Πρώτα, το Ινδιάνικης προέλευσης υλικό με μία δυνατή δόση jazz, με το σαξόφωνο του Pepper και τον Larry Coryell (που παίζει κιθάρα καθ'όλη την διάρκεια του δίσκου), απλά είναι σαν οργασμός.
Μετά, οι Ινδιάνικοι ψαλμοί και οι χοροί πιό πιστά στο παραδοσιακό υλικό (με τον πατέρα και μέλη της οικογένειας του Pepper να παρέχουν το μεγαλύτερο μέρος του background)-συχνά περισσότερο ενδιαφέροντα από ανθρωπολογική άποψη παρά σε μουσικούς όρους.
Και τελικά τα "σύγχρονα" Ινδιάνικα τραγούδια...
Οι μακρές βερσιόν των "Witchi Tai-To" και "Yon A Ho", που παρουσιάζουν εκτεταμμένες επιδρομές από τον Pepper περιστοιχιζόμενο από τα riff του Coryell, είναι τόσο απόλυτα υπέροχες που μόνες τους θα μπορούσαν να στηρίξουν ολόκληρο το άλμπουμ.
Το μόνο που θα ευχόμουν είναι να υπήρχε περισσότερο τέτοιου τύπου υλικό, καθώς η μίξη free-form jazz και αρχαίων παραδόσεων είναι κάτι το απόλυτα μαγικό.
Yon A Ho (1971)
Ο Pepper είναι Ινδιάνος της Αμερικής της φυλής των Kaw, απόγονος του γηγενούς πληθυσμού που ονομάζονταν Creek ή λαός των Νοτιοανατολικών δασών. Επίσης είναι ένας απεριόριστα καινοτόμος και ταλαντούχος μουσικός της jazz. Σε αυτό το άλμπουμ συνδυάζει την κληρονομιά του και το ταλέντο του και το αποτέλεσμα είναι η πρώτη μουσική έκφραση των Αμερικανών Ινδιάνων που έχει επιτυχώς μεταφραστεί σε ένα μελωδικό, ευκολοάκουστο LP. Σίγουρα δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως jazz άλμπουμ, επειδή η μουσική αντλεί και από την folk αλλά και από την rock ενέργεια...
Ένα από τα πιό καινοτόμα και εμπορικά άλμπουμ του 1971.
Squaw Song (1971)
Συνδυάζοντας την περηφάνεια της καταγωγής του με την μουσικότητά του, ο Pepper κάνει ένα συνεκτικό, εύθυμο και ιδιαίτερα ενδιαφέρον άλμπουμ. Στο "Witchi Tai-To" αρχικά μπαίνει ο ψαλμός και ακολουθείται βέβαια από την βερσιόν του Pepper, στην οποία ο συνθέτης τραγουδάει και παίζει τενόρο σαξόφωνο. Μαζί τα δύο κομμάτια, αρχαίο και σύγχρονο παρέχουν μία ενδιαφέρουσα πτυχή της Ιστορίας-το δαιδαλώδες μονοπάτι που ακολούθησαν οι Ινδιάνοι από τα δάση στους δρόμους της πόλης. Ένα πραγματικά μαγικό κομμάτι...
Το υπόλοιπο άλμπουμ περιέχει ψαλμούς και ιστορίες με μουσική και τραγούδι. Ο Pepper έχει βρεί ένα τρόπο να αναμίξει τις άγριες δυνάμεις που ρέουν στο αίμα του σε ένα άλμπουμ που τελικά έχει μεγάλη χάρη.
Senecas (As Long as the Grass Shall Grow) (1971)
Ο Jim Pepper ήταν ένας εξαιρετικός σαξοφωνίστας, ο οποίος σε αυτό το άλμπουμ-πρώτο session ως ηγέτης, παρουσίασε την πιό προσωπική του, αλλά και την πιό άτυπη μουσική του προσέγγιση. Ο δίσκος είναι ένα φανταστικό αμάλγαμα jazz, soul, gospel, country, rock και Ινδιάνικης μουσικής και στέκεται ως μία από τις πιό μοναδικές μουσικές δηλώσεις της εποχής. Είναι εξίσου άγρια ψυχεδελικός και κατάλληλα παραδοσιακός (η παράδοση είναι οι peyote chants, δηλαδή οι ψαλμοί των Ινδιάνων).
Newly-Weds' Song (1971)
Drums (1971)
Nommie Nommie (1971)
Slow War Dance (1971)
Ο σαξοφωνίστας Pepper πρώην μέλος του καταπληκτικού πρωτοπόρου jazz-rock fusion γκρουπ των Free Spirits, ήταν Ινδιάνος και σε αυτόν το δίσκο αγκάλιασε ένθερμα την φυλετική καταγωγή του. Παρουσιάζοντας τον συμπαίκτη του στους Free Spirits, Larry Coryell, ο δίσκος Pow-Wow γίνεται επίσης οικοδεσπότης εξπέρ μουσικών και είναι αδιαφιλονίκητα το πιό τέλειο παράδειγμα Native American ψυχεδέλειας που υπάρχει.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου