Αποποίηση Ευθύνης

Δηλώνεται ότι η ευθύνη των αναρτήσεων, καθώς και του περιεχομένου αυτών ανήκει αποκλειστικά στους συντάκτες τους, ρητώς αποκλειόμενης κάθε ευθύνης σχετικά του ιστότοπου. Το αυτό ισχύει και για τα σχόλια που αναρτώνται από τους χρήστες σε αυτό.

Τετάρτη 21 Μαρτίου 2018




MARTHA VELEZ

Fiends & Angels


Ας ξεκινήσουμε την ιστορία μας με ένα φανταστικό line up.
(Στις παρενθέσεις βρίσκονται τα γκρουπ που κάθε ένας από τους παρακάτω μουσικούς έπαιζε).
*Johnny Almond - saxophone (John Mayall, Mark-Almond)
*Brian Auger - organ (Brian Auger & Trinity, Oblivion Express)
*Dave Bidwell - drums (Chicken Shack, Savoy Brown)
*Duster Bennett - harmonica (Champion Jack Dupree, B.B.King)
*Jack Bruce - bass (Cream)
*Jim Capaldi - drums (Traffic)
*Eric Clapton - guitar (Cream, Blind Faith)
*Jeff Condon - horns (Mark-Almond)
*Rick Hayward - guitar (Mike Vernon, Christine Perfect)
*Spit James - guitar (Keef Hartley Band)
*Paul Kossoff - guitar (Free)
*Christine McVie - keyboards (Chicken Shack, Fleetwood Mac)
*Chris Mercer - saxophone (Keef Hartley Band, Juicy Lucy, John Mayall)
*Mitch Mitchell - drums (Jimi Hendrix, Roger Chapman, Eire Apparent)
*Terry Noonan - horns (Keef Hartley Band, Chicken Shack, Champion Jack Dupree)
*Bud Parkes - horns (Julie Driscoll, Alex Harvey, Wishbone Ash)
*Andy Silvester - bass (Chicken Shack, Savoy Brown, Chris Youlden)
*Derek Wadsworth - horns (Ginger Baker, Colosseum, Manfred Mann, Julie Driscoll)
*Blue Weaver - keyboards (Strawbs, Bee Gees, Keef Hartley Band, Roger Chapman, Grease Band,)
*Stan Webb - guitar (Chicken Shack, Savoy Brown, Champion Jack Dupree)
*Chris Wood - saxophone (Traffic, Jimi Hendrix, Shawn Phillips)
Όλοι όσοι ασχολούνται με την rock και blues μουσική, λογικά θα έχουν έστω ένα ή και περισσότερα άλμπουμ από κάποιους από τους παραπάνω. Πόσοι έχουν όμως άλμπουμ που να περιέχει όλους τους παραπάνω μαζί?
Το παραπάνω φανταστικό line up, μόνο φανταστικό δεν ήταν. Ήταν ένα super-session που συνέβη στην πραγματικότητα το 1969 για την δημιουργία ενός δίσκου. Ακόμα δεν έχουμε πιάσει βέβαια τον κεντρικό ήρωα της ιστορίας. Αυτού που το όνομα φαίνεται στο εξώφυλλο του άλμπουμ. Και δεν είναι κανείς από τους παραπάνω. Το άλμπουμ αφορά στην κοπέλα που τραγουδάει. Την κυρία Martha Velez (Μάρθα Βέλεζ).

Martha Velez - Come Here Sweet Man (1969)


Η Martha Velez είναι μια Αμερικανίδα ηθοποιός και τραγουδίστρια με καταγωγή από το Πουέρτο Ρίκο και την Ισπανία. Η εκπαίδευσή της άρχισε 5 χρονών με όπερα και μουσικό θέατρο. Σε ηλικία 12 ετών είχε πάρει υποτροφία σαν mezzo-soprano. Κατέχει master στην κλινική ψυχολογία και διδακτορικό στην πολιτιστική μυθολογία και στην ψυχολογία του βάθους.
Όπως λέει η Velez: "Όταν πήγα στο Πανεπιστήμιο του Λονγκ Άιλαντ (1963) γνώρισα ένα γκρουπ αγοριών, τον Earl Mann, Al Alcabes και Jeff Hyman και σχηματίσαμε ένα folk γκρουπ με το όνομα the Gaslight Singers. Με αυτό το γκρουπ ξεκινήσαμε περιοδείες αμέσως μόλις τέλειωσα το κολλέγιο. Αυτό έγινε για 2-3 χρόνια και βγάλαμε 2 άλμπουμ με τον Milt Okun, που είχε κάνει τον παραγωγό και για τους Peter, Paul and Mary και για τους The Chad Mitchell Trio. Αμέσως μετά τις περιοδείες μπήκα στο μουσικό θέατρο. Συμμετείχα σε δύο σόου και αντικατέστησα την Diane Keaton στο μιούζικαλ (rock όπερα) Hair. Το να μπω στο Hair με οδήγησε να σκεφτώ ότι από την κλασσική μουσική και την folk θα μπορούσα να στραφώ στα blues και στη rock. Έτσι όταν ήμουν στην rock όπερα Hair πηγαίνοντας να ηχογραφήσω μερικά demos για τον συγγραφέα, δύο επικεφαλής που έτυχε να βρίσκονται στο control room, μου πρότειναν να υπογράψω σαν ηθοποιός. Αυτοί ήταν οι Seymour Stein και Richard Gotterher ιδιοκτήτες και ιδρυτές της Sire (δισκογραφικής), υπέυθυνης για Madonna, the Pretenders, Talking Heads, the Ramones, κλπ. Η επόμενη κίνηση ήταν να με στείλουν στον Mike Vernon, που ήταν ο παραγωγός των Cream, the Yardbirds, John Mayall, David Bowie, Savoy Brown, Chicken Shack, Fleetwood Mac, Peter Green, όλων αυτών των γιγάντων και πολλών ακόμα. Ιδρυτής και ιδιοκτήτης της δισκογραφικής blues εταιρείας, Blue Horizon. Ήξερα πολλά πράγματα γύρω από την μουσική, επειδή ουσιαστικά το blues είναι folk μουσική, κάτι πολύ σχετικό με ότι τραγούδαγα πριν και ένιωσα γι'αυτό κάτι πολύ βαθύ, αρχέγονο. Το ίδιο αισθάνθηκα και για την reggae αργότερα. 


Martha Velez - I'm Gonna Leave You (1969)


Το να δουλεύεις (στο πρώτο άλμπουμ) με τους μουσικούς αυτούς ήταν κάτι το τρομακτικό. Όμως είμαι ψηλή, φόραγα και τις ψηλές μου μπότες και αυτό με έκανε να αισθάνομαι λιγότερο τρομαγμένη. Μπήκα μέσα και αντίκρυσα την Christine McVie. Στεκόταν δίπλα στον Eric Clapton. Πιο κει ο Jack Bruce με τον Mitch Mitchell. Ο Stan Webb, ο Paul Cossoff. Ω Θεέ μου! Τα πόδια μου έτρεμαν και τα μάτια μου είχαν μείνει γουρλωμένα. Όλοι τους στο απόγειο της καριέρας τους τότε. Κι εγώ απλά με μια φλόγα μέσα μου να κάνω κάτι που δεν είχα δουλέψει πιο πριν. Η εμπειρία του τραγουδιού στο Hair με βοήθησε. Υπήρχε πολύ rock στο Hair και απαιτούσε πολύ συναίσθημα για να βγει η δουλειά. Αυτό μάλλον με βοήθησε και στο Fiends and Angels".


Martha Velez - Swamp Man / a Fool For You (1969)


Βέβαια, προφανώς όλοι οι τεράστιοι αυτοί μουσικοί ανταπέδωσαν στον Mike Vernon την συμβολή του στο να φτάσουν όπου έφτασαν. Η φωνή της Velez είναι καταρχήν super sexy, δυνατή και επιθετική, θυμίζει την αείμνηστη Janis, αλλά πιο κοντρολαρισμένη. Τα blues πολλά και διαφορετικού τύπου. Στην μέση περίπου του άλμπουμ (14.52') βρίσκεται το τραγούδι "Very Good Fandango" που ξεκινάει με την Velez να ερμηνεύει όπερα. Σε ορισμένες περιπτώσεις καταφέρνει να επισκιάσει την μουσική που παίζουν τα ιερά τέρατα που την συνοδεύουν. Απίστευτη πραγματικά!!



To 2o άλμπουμ της βγήκε το 1972 με τον τίτλο Hypnotized. Πολύ καλή παραγωγή με αξιόλογα τραγούδια.
Martha Velez - Magic in His Hands (1972)

Το 1974 έβγαλε το Matinee Weepers και η δισκογραφική της (Sire), της είπε ότι θα έστελνε δυο τραγούδια της στον Bob Marley για να ακούσει και να αποφασίσει αν θα ήθελε να συνεργαστεί μαζί της.

Martha Velez - Elephant Jive (1973)

Τον Μάιο του 1975 ταξίδεψε στην Τζαμάικα για 3 εβδομάδες για να ηχογραφήσει με τον Bob Marley. Είναι η μόνη Αμερικανίδα που ο Marley έγινε παραγωγός. Η συνεργασία τους προέκυψε δια μέσου του παραγωγού Craig Leon, που ρώτησε τον Marley πως θα έβλεπε να κάνουν ένα δίσκο μαζί. Ο Marley έχοντας ακούσει την σύνθεσή της "Living Outside the Law" από το άλμπουμ της του 1972 Hypnotized, βρήκε να έχει μια φιλοσοφική σχέση μαζί της, πέρα από την απίθανη φωνή της που τον μάγεψε. Η θετική του ανταπόκριση έφερε στο στούντιο την Martha όπου και παρήγαγαν το άλμπουμ της Escape From Babylon το 1976. Σε αυτό περιλαμβάνονταν οι διασκευές “Bend Down Low” και “Get Up, Stand Up“, καθώς και μια κοινή τους σύνθεση το "Disco Night". Τα credits των στίχων λόγω φιλονικίας του Bob Marley με τους εκδότες δόθηκαν στην σύζυγό του Rita Marley.

Martha Velez - There You Are (1976)


Μετά από αυτό το LP η Martha Velez έβγαλε ένα μόνο άλμπουμ το American Heartbeat (1977).



Από εκεί και πέρα αφοσιώθηκε στην καριέρα της ως ηθοποιός. Ήταν παντρεμένη με τον Keith Johnson που έπαιζε τρομπέτα. Αδελφός της είναι ο Gerardo Velez (ντραμς/percussion), που έπαιξε με τον Jimmy Hendrix το 1969 στο Woodstock, όπως επίσης με τον David Bowie, τους jazz Spyro Gyra και άλλους. Ο Jimmy Hendrix της είχε ζητήσει να συμμετέχει μαζί με τον αδερφό της μαζί του στο Woodstock, πρόταση που η Velez απέρριψε. Η Martha Velez έμεινε σχεδόν άγνωστη στο ευρύ κοινό συνέπεια της εποχής που έκανε το ντεμπούτο άλμπουμ της (που είναι ένα διαμάντι) με τα μεγαθήρια του blues/rock, όταν κάθε ένας από αυτούς έβγαζε τα δικά του άλμπουμ. Η Martha Velez είναι σήμερα 73 ετών. Δεν έκανε μεγάλη καριέρα στην μουσική. Όμως είχε κάτι που θα ζήλευε ο καθένας. Αυθεντικότητα. Αυθεντικότητα και τεράστιες φωνητικές δυνατότητες.


Βασίλης



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Διαβάστε/Ακούστε επίσης