Αποποίηση Ευθύνης

Δηλώνεται ότι η ευθύνη των αναρτήσεων, καθώς και του περιεχομένου αυτών ανήκει αποκλειστικά στους συντάκτες τους, ρητώς αποκλειόμενης κάθε ευθύνης σχετικά του ιστότοπου. Το αυτό ισχύει και για τα σχόλια που αναρτώνται από τους χρήστες σε αυτό.

Τρίτη 22 Απριλίου 2025



ISIS



All Female Groups



To 1973, η λέξη ISIS έλαβε ένα καινούριο νόημα και ακούστηκε διαφορετικά, όταν γέμισε με μία νέα αίσθηση. Κι όλο αυτό εξαιτίας της επιλογής 8 κοριτσιών, που ήταν αφοσιωμένα στην ροκ μουσική, να την χρησιμοποιήσουν σαν όνομα του γκρουπ. Τότε εμφανίστηκε το σχήμα με αυτό το όνομα, του οποίου ιδρύτριες ήταν δύο πρώην μέλη του γκρουπ Goldie and the Gingerbreads, η Carol MacDonald και η Ginger Bianco.

Bitter Sweet





Isis – Isis (Buddah Records – BDS 5605) 1974

Σε μία εποχή που η φράση "female rock group" ήταν συνώνυμη με κάτι νέο, ασυνήθιστο και πέρα από κάθε φαντασία, όταν ένα κορίτσι έπιανε μία κιθάρα και από την πρώτη νότα που έπαιζε την κοίταζαν με έκπληξη, οι ISIS ήταν μία ομάδα από πολύ ταλαντούχες μουσικούς, με τις οποίες ελάχιστοι θα μπορούσαν να συγκριθούν. Το στυλ που έπαιζαν δεν ήταν ούτε μοναδικό, ούτε αμίμητο, αλλά ήταν πολύ ορίτζιναλ και σημαντικά διαφορετικό από οτιδήποτε είχε προηγηθεί. Όλο το υλικό που συνέθεσαν και παρουσίασαν ήταν ξεχωριστό και ακουγόταν πολύ ιδιαίτερο με τον δικό τους μοναδικό τρόπο. Φυσικά επέλεξαν να ακολουθήσουν τον δύσκολο δρόμο, κερδίζοντας το κοινό τους, όχι με την γοητεία και την σεξουαλικότητα τους, αλλά μονάχα με το ταλέντο τους. εστιάζοντας όχι στο "female rock group", αλλά στο ΤΙ και ΠΩΣ έπαιξαν. Από το ξεκίνημα τους οι ISIS ήταν ικανές να συναγωνιστούν τα καλύτερα αντρικά γκρουπ, αλλά οι κανόνες με τους οποίους παιζόταν τότε το παιχνίδι ήταν άδικοι για αυτές. Έχοντας υπογράψει συμβόλαιο με την Buddah Records, αναγκάστηκαν να καταπνίξουν την γραφή τους, χρησιμοποιώντας μόνο το 1/3 του ορίτζιναλ ήχου τους, για να μπορέσουν να ηχογραφήσουν ένα πλήρες άλμπουμ στην εταιρεία που ήδη είχε τις Fanny και τις Bertha στο ρόστερ της. Πάντοτε έπρεπε να πολεμήσουν τα στερεότυπα σε κάθε τους εμφάνιση στη σκηνή. Για να δείξουν ότι σήμαιναν κάτι στον κόσμο της ροκ μουσικής, έπρεπε να καταβάλλουν απίστευτη προσπάθεια, ελάχιστοι τις έπαιρναν στα σοβαρά, επειδή το υποχρεωτικό αντρικό lineup για μία ροκ μπάντα θεωρείτο αυτονόητο εκείνη την εποχή.

Rubber Boy





Ο ρόλος μίας γυναίκας επαγγελματία μουσικού στα 60'ς και 70'ς ήταν στην καλύτερη περίπτωση ασαφής. Μια χούφτα από γυναίκες μουσικούς και μία χούφτα μπάντες με γυναίκες σαν ηγέτες αποτελούσαν την μερίδα των γυναικών στην ροκ μουσική τότε. Βλεφαρίδες που ανοιγόκλειναν χαριτωμένα και ένα μόνιμο χαμόγελο σκαλισμένο σε ένα όμορφο πρόσωπο ήταν ό,τι απαιτούνταν από μία γυναίκα μουσικό και δεν πείραζε τι έπαιζε, πώς έπαιζε ή αν έπαιζε γενικά, έτσι κάπως έμοιαζαν τα κορίτσια στην σκηνή εκείνες τις μέρες. Η μουσική των ISIS ήταν ζωντανή, με συχνές εναλλαγές και ατέλειωτους αυτοσχεδιασμούς. Έπρεπε να τις έβλεπε κανείς πάνω στη σκηνή για να εκτιμήσει την θρυλική τους ενέργεια και την ικανότητα τους να μεταφέρουν τα αισθήματα τους στο κοινό. Κριτικές που σώζονται από τις εμφανίσεις τους στα live δείχνουν την ειδωλοποίηση τους από το κοινό.

Everybody Needs A Forever




Στην αρχή δούλεψαν μαζί με τις Fanny, στις οποίες έχουμε αναφερθεί αρκετά χρόνια πριν, ενώ έπειτα ακολούθησαν μία πρόσκληση της Reprise Records και έκαναν περιοδείες με τους Three Dog Night, Leon Russell, the Beach Boys, Kiss, ZZ Top, Aerosmith και πολλούς άλλους. Τρία ήταν τα άλμπουμ που έβγαλαν οι ISIS, το καθένα με πολύ διαφορετικό lineup. Η Carol MacDonald είπε κάποτε ότι οι ISIS υπήρξαν αληθινό σχολείο, έχοντας εκπαιδεύσει 73 γυναίκες μουσικούς μέσα σε 7 χρόνια. Κάθε ένα από τα τρία άλμπουμ τους ήταν φανερά διαφορετικό, με το lineup να αυξομειώνεται από 8 κορίτσια το 1974, σε 10 στο δεύτερο άλμπουμ και τελικά σε 6 στο τελευταίο άλμπουμ τους το 1977. To πρώτο άλμπουμ των ISIS έκανε τον κόσμο να μιλάει για αυτές, ξεπούλησε πολύ γρήγορα και όχι επειδή τα μέλη της μπάντας ήταν γυμνά με ασημένιο bodypainting στο εξώφυλλο και οπισθόφυλλο του δίσκου. Ήταν μία ειλικρινής και ακριβής κατάθεση ψυχής από την αρχή ως το τέλος, αιχμαλωτίζοντας την προσοχή όλων των πραγματικών οπαδών της ροκ. Τα δυναμικά και γεμάτα ψυχή φωνητικά της Carol McDonald συγκρίνονταν με εκείνα της Janis Joplin ή της Maggie Bell (των Stone The Crows) τότε. Τα κομμάτια ήταν πολύ διαφορετικά, τονίζοντας την διαφορετικότητα της δουλειάς τους και τις διαφορετικές επιρροές τους. Πολλοί κριτικοί τις σύγκριναν με τους Chicago, επειδή και οι δύο μπάντες είχαν παρόμοια κατεύθυνση και στυλ, αλλά μάλλον ήταν οι δύο πλευρές του ίδιου νομίσματος, χάλκινα εναντίον ηλεκτρικών κιθάρων. Από την έναρξη της καριέρας τους, οι ISIS έχουν συστηματικά συγκριθεί και έρθει σε αντιπαράθεση με αντρικές μπάντες στον μουσικό τύπο, ακόμα κι από δημοσιογράφους που ήταν φαν της μουσικής τους. Αυτές οι συγκρίσεις στόχευαν ξεκάθαρα στο να απλοποιήσουν το πώς θα αντιλαμβανόταν ο κόσμος τη δουλειά τους, που είχε πολύ μεγαλύτερο εύρος από τις συνηθισμένες μπάντες. 

Servant Saviour




Οι ISIS ήταν διαφορετικό γκρουπ, με κάθε έννοια της λέξης "διαφορετικό", ήταν ποιοτικά διαφορετικό. Είναι κρίμα που όταν μιλούν για τις ISIS, όλοι οι κριτικοί πρώτα δίνουν σημασία στο ότι ήταν μία γυναικεία ομάδα και αμέσως μετά μιλάνε για την μουσική που έπαιξαν. Σε κάθε άρθρο είτε αποκαλούνται φεμινίστριες ή συμπεραίνεται ότι αρνήθηκαν την "γυναικεία τους φύση" για χάρη της καριέρας τους. Στην πραγματικότητα η αλήθεια για τις ISIS πήγε πέρα από την μουσική, οι ISIS έγιναν ένα είδος συμβόλου. Αυτά τα κορίτσια κατάφεραν να κάνουν μία άξια ομάδα και να επιβιώσουν στην μουσική αρένα για 7 χρόνια κατά την διάρκεια μιας περιόδου που το πιθανότερο ήταν να έχουν αποτύχει. Το κύμα που σήκωσαν έγινε αντιληπτό σε όλα τα επίπεδα της Δυτικής κουλτούρας, έσπασαν στερεότυπα και κοινωνικές νόρμες, ξερίζωσαν βαθιά ριζωμένες προκαταλήψεις και "άνοιξαν" νέους ορίζοντες.

She Loves Me




H Genya Ravan, δηλαδή η "Goldie Zelkowitz", η lead vocalist των Goldie and the Gingerbreads και η μόνη από το γκρουπ που δεν πήγε αργότερα στις ISIS, συνέχισε στην άνοδο των Ten Wheel Drive, έκανε σόλο άλμπουμ και αργότερα κάθισε στην καρέκλα της παραγωγής. Οι εναπομείνασες τέσσερις των Goldie and the Gingerbreads και μετέπειτα ISIS παρέμειναν φίλες και πιστές η μία στην άλλη κατά την διάρκεια των εννέα χρόνων της ύπαρξης των 2 γκρουπ, παρά τις περιστασιακές διαφωνίες και διαμάχες, πάντα μέσα στα πλαίσια της μουσικής και του ονείρου που μοιράστηκαν. Η μουσική τους φυσικά αντανακλά τις εποχές που δημιουργήθηκε. Αλλά ένα ιδιαίτερο σημείο στην βιογραφία τους δεν μπορεί να μείνει ασχολίαστο. Η ειλικρίνεια και η τόλμη με την οποία το γκρουπ εξέφρασε την λεσβιακή του άποψη. Το "She Loves Me" από αυτό το άλμπουμ και άλλα 2 κομμάτια από το επόμενο τους άλμπουμ αναφέρονται ξεκάθαρα στον έρωτα ανάμεσα σε γυναίκες, παρά τις πιθανές αρνητικές επιπτώσεις. Τέτοια μη-παραδοσιακά θέματα στην Αμερική των 70'ς ήταν γενικά μη ανεκτά, για να το πούμε όσο πιο ήρεμα γίνεται. Αρκεί κάποιος να ανακαλέσει την μοιραία πτώση του Elton John, μετά την ειλικρινή του συνέντευξη το 1976, για να καταλάβει την έκταση αυτής της μη-ανοχής.





Αλλά οι ISIS δεν επρόκειτο να φοβηθούν. Σαν την άφοβη θεά της οποίας το όνομα δανείστηκαν, τα μέλη του γκρουπ εξέφρασαν ανοικτά τα συναισθήματα τους. Για να είναι σίγουρο ότι κανείς δεν αντιλήφθηκε λάθος, οι στίχοι των τραγουδιών τυπώθηκαν στο εξώφυλλο του 2ου άλμπουμ τους. Αυτό βεβαίως δεν βοήθησε στις πωλήσεις του άλμπουμ, αλλά τα κορίτσια δεν επρόκειτο να εγκαταλείψουν. Η Carol MacDonald όταν της ζητήθηκε να είναι πιο χαμηλών τόνων για χάρη της εμπορικής επιτυχίας απάντησε: "Είμαι φοβισμένη πάρα πολλά χρόνια, αλλά έχω βαρεθεί να ζω στην ΄ντουλάπα΄. Δεν πρεσβεύω να κάνει κανείς οτιδήποτε, αλλά ας κάνει ο καθένας ότι θέλει". 

Από το βιβλίο "She's a Rebel: The History of Women in Rock 'n' Roll" 1992


ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Διαβάστε/Ακούστε επίσης